Kristdemokraterna/könsneutral lagstiftning

"Att den könsneutrala lagstiftning, som i dag röstas igenom, genomförs i rask takt verkar vara huvudmålet för den oheliga allians som nu uppstått. Risken i en sådan forcerad behandling är att förslaget inte är förankrat och i längden hållbart.

Redan i dag finns det partier som anser att präster ska tvingas viga samkönade par, mot sin vilja. Blir det nästa steg? Det är något som vi Kristdemokrater känner oss djupt oroade över."

Skrivet av:

Annelie Enochson

riksdagsledamot (KD) Göteborg

Stefan Attefall

gruppledare för Kristdemokraterna i riksdagen

Yvonne Andersson

ledamot (KD) riksdagens

civilutskott

Hela artikeln:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=114&a=486423


Har suttit och kollat på nyheterna och kände att jag måste citera Kd på min blogg, jag är helt emot deras förslag. Jag anser att man som man och man eller kvinna och kvinna ska få gifta sig på precis samma villkor som en man och en kvinna,att det ska vara samma regler, samma tillvägagångssätt och att det ska få kallas äktenskap, inte bara registreras som partnerskap. Sen att dom säger att det är en ohelig allians, va!? Nej jag kan bara inte hålla med... /Bebk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0