babymjuk

peela peela peela! Jag brukar göra min egna skrubb och skrubba kroppen med, och huden blir fantastiskt mjuk och dom där irriterande knottrorna(jag har på överarmarna) försvinner, helt underbart.

Jag gör min skrubb på strösocker och olivolja, sen doftsätter jag den emd vaniljarom. Man kan ju doftsätta med precis vad som helst egentligen och jag har hört från vissa håll att olivolja ska vara dåligt för huden men då kan man säkert blanda med babyolja istället=)

Jag brukar ta ungefär 3 dl socker o sen blanda i olja tills det är geggigt(inte rinnigt) o sen hälla på lite extra så det täcker sockret, jag blandar även i vaniljarom för att det ska kukta lite bättre, om man luktar i burken så luktar det fortfarande olivolja, men när man har skrubbat sig så luktar man mums=) Vaniljaromen köper jag på mataffären bland baksakerna.



Har bara tagit en gammal syltburk, men man kan ju självklart ha det i någon vackrare burk, för skrubben är kanske inte den vackraste, men vad spelar det för roll är man blir superlen=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0